zaterdag 24 december 2011

WIP: Ursula

In de lente van 2009 begon ik aan Ursula's Mosaic, net als de vingerhoedjes een quilt gemaakt van gestempelde lapjes die met de hand aan elkaar worden gezet. Ik ben niet iemand voor kleine quilt-frutsels in huis, dus dit moest meteen een lichte, romantische zomerquilt voor op ons bed worden. Dat betekent dat er 81 grote blokken à 36 lapjes per blok gemaakt moesten worden, 64 kleintjes à 8 lapjes per blok en dan heb ik het nog niet eens over alle verbindingslapjes.  Ik schat dat ik op 4000-4500 lapjes ga uitkomen.

Op dit moment heb ik alle kleine blokjes af, 44 grote helemaal en 24 bijna helemaal en zijn alle lapjes gestempeld en geknipt. Een echte planning heb ik niet. Deze winter wil ik in elk geval wel die 24 bijna-affe blokken afmaken. Daarna hoef ik nog maar 13 grote, en als ik me even goed kwaad maak, zou dat moeten lukken in een maand of anderhalf tot twee. Wie weet neem ik alle blokken wel mee op Quiltweekend, het zou mooi zijn als ik dan kon beginnen met in elkaar zetten!


Van de vingerhoedjesquilt zitten inmiddels 300 blokjes aan elkaar, lekker gedachtenloos werken is dat, tijdens het kletsen of film kijken. Voor Ursula moet ik bíjna nadenken, dus dat doe ik op de rustiger momenten!

1 opmerking: