zaterdag 4 februari 2012

de laatste WIP's voorgesteld

Tjee, zie nu pas dat ik 24 december voor het laatst geschreven heb. Da's wel erg lang geleden. Zal het meteen goed maken door de laatste WIP's hieronder voor te stellen. Voor goede voornemens is het nooit te laat, dus zal ook proberen vaker te schrijven!

De eerste WIP zijn de blokken/stroken voor Rosa's quilt. Het patroon is Dutch Rose, en de blokken zitten nog niet aan elkaar, omdat ik nog steeds twijfel over op de punt aan elkaar zetten (eigenlijk is de vraag dan: hoe groot moeten de driehoeken zijn waarmee ik de blokken vastzet?) Mooie rekenklus voor mijn beta-echtgenoot! Ik heb geen afleverdatum afgesproken gelukkig, Rosa wordt deze maand 5, maar dat gaat niet lukken! Misschien eind van het jaar, of volgend jaar, heb geen haast.




De volgende twee WIP's zijn ook alleen nog maar losse blokken, die op een goede gelegenheid wachten: de batik True Lover's Knot blokken (rommelig gefotografeerd) en de sitsen driehoekjes. Geen concrete plannen, dus blijven ze ook in hun dozen in de kast liggen.


De volgende quilt is ook een multi-decennia-project...de beruchte LOTR (Lord of the Rings-quilt). Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat ik nog steeds niet verder ben dan het quiltweekend van 2003.... Dat wil zeggen: de landkaart van Midden-Aarde zit in elkaar, met allemaal scheefgesneden blokjes groen/grijs voor het land en blauw voor het water, bruin/zwart/grijs voor Mordor. Wat hier nog mee moet gebeuren, is het appliqueren van bergen, zodat de rechte lijnen gebroken worden, er moeten rivieren op, boompjes voor de bossen, het schattige spinennwebje dat Ingrid ooit voor me haakte van quiltgaren. Ik heb een boekje waar mijn ideeën in staan, ik heb al blauwe plukjes-wol voor de rivieren en mini gouden kraaltjes voor de Ring, maar ik kom maar niet in actie. Iemand een idee hoe ik die impasse kan doorbreken?


En dan het project waar ik op dit moment nog steeds niet genoeg van krijg: mijn vingerhoedjes. Ik heb er nu 700 aan elkaar zitten, en ben met het volgende honderdtal bezig. Dat is in elk geval een foto die ik met veel plezier laat zien:





Dat was het voor vandaag, tot de volgende keer!

Hilde

1 opmerking:

  1. Wips genoeg om afwisseling te hebben. Impasse breken, door er gewoon aan te beginnen, omdat je de top klaar wilt hebben voor het komende quiltweekend. Is dat geen stok achter de deur?

    BeantwoordenVerwijderen