zondag 11 december 2011

Eerste kennismaking WIP1: de vingerhoedjesquilt

Van Sinterklaas kreeg ik afgelopen week een vingerhoedjes-stempel. Nou was dat niet helemaal een verrassing, ik mocht hem van de Sint zelf bestellen bij Dorry, want al dat webwinkelen was aan hem niet besteed.

Na alle verhalen op de blog van Supergoof en na het afgelopen quiltweekend, waar ik Henny of Bineke of allebei zag werken aan die piepkleine blokjes, was ik eigenlijk al om. Lapjes genoeg op voorraad en omdat ik voor onze slaapkamer toch al bezig was met een Ursula's Mosaic in rozenstoffen, was de keuze snel gemaakt. Vingerhoedjes in voornamelijk rozenstoffen dus, zodat ik bij Ursula twee grote bijpassende kussens kan maken. Of iets voor aan de muur, dat weet ik nog niet.

Vrijdag was ik klaar met stempelen van alle beschikbare stoffen, ik had een mooie doos gevonden om het project in te bewaren en in de middag begon ik met het aan elkaar zetten van de eerst lapjes. Vanavond hoop ik de 100e vast te zetten.

Dit is dus een héél pril WIPje en eigenlijk verdienen de ouderen het eerst en meer aandacht. Maar ach...

En jawel: de eerste 100 zitten aan elkaar. Het is een schattig maar beroerd klein lapje voor zulke aantallen, net 24 bij 30 cm.... Dit wordt een lange winter hoop ik ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten